Okul Öncesi Çocuklarda Beslenme Eğitiminin Önemi


Okul öncesi çağdaki çocuklar öğrenmeye açık ve istekli olurlar. Bu yaşlarda alınan eğitimin sonucunda geliştirilen alışkanlık ve davranışların büyük bölümü yetişkinlik dönemine de taşınır. Erken yaşlarda verilecek doğru beslenme eğitimi, çocukların sağlıklı ve dengeli beslenme alışkanlıkları edinmelerinde ve bunu hayatları boyunca uygulamalarında yardımcı olacaktır. Çocuklar ilk beslenme eğitimini evde ailelerinden alırlar. Bu eğitim sonraki yıllarda okul öncesi
kurumlarda devam eder ve çevresel faktörlerin de etkisiyle zaman içinde çocuğun beslenme davranışları şekillenir. Ebeveynlerin ve eğitimcilerin beslenme bilinci ve davranışları onları model alan çocukların beslenme alışkanlıklarının oluşumunu önemli ölçüde etkiler. Aile ve eğitmenler bilgili ise çocuklar doğru beslenme
davranışları geliştireceklerdir. “Ben bu kitapta, bir gıda mühendisi ve bir anne olarak, geçmiş yıllarda edindiğim tecrübelerin de ışığında bildiklerimi ve gözlemlerimi sizinle paylaşmak istedim. İstedim ki sizler de benim gibi beslenmenin temel ilkelerini doğru bilmenin ve bunları diğer insanlara özellikle de kendi çocuklarımıza doğru metotlarla aktarabilmenin keyfini yaşayın. Kitabımın ilk kısmında beslenmenin ve beslenme eğitiminin temel unsurlarını, ikinci kısımda bu bilgileri çocuğa aktarmakta kullanabileceğiniz katılımcı aktiviteleri, son kısımda ise çoğunu çocuğunuzla birlikte yapabileceğiniz kolay ve sağlıklı yemek tariflerini bulabilirsiniz.Sağlıklı ve mutlu bir toplum istiyorsak, sağlıklı ve mutlu çocuklar yetiştirmemiz gerektiğini unutmamalıyız.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder